Meteorologia i esquí

La meteorologia és un factor molt important en l’esquí. L’esquí és un esport d’hivern i de muntanya, en què la neu és un factor imprescindible, per tots aquests motius la meteorologia influeix tant.

Abans de sortir a pistes, de programar les teves vacances a la neu o programar el teu curset d’esquí a Baqueira Beret, hi ha una cosa que tots fem i és consultar quin temps ens acompanyarà.

No és fàcil que el nostre temps lliure es posi d’acord amb el sol i la neu, de manera que de vegades ens poden tocar unes condicions climàtiques, les quals, haguem de portar de la millor manera possible, per gaudir de les nostres jornades d’esquí.

Esquiar amb sol i neu pols, és la visió ideal o idealitzada que tots ens fabriquem en la nostra imaginació, però si no és així, també podem gaudir de la nostra jornada d’esquí.

Si les previsions diuen que anem al nostre curset d’esquí a Baqueira Beret amb sol ia bona temperatura, felicitats !!!, la jornada es presenta idíl·lica.

Però amb una exposició a el sol excessiva, cal tenir en compte les lesions que el sol pot provocar-nos en la nostra pell i vista.

Protegir amb protectors solars, labials i ulleres de sol, és molt important durant dies així.

A més cal equipar-se amb roba que transpiri per no suar massa. Pot ser que a l’etiqueta de la teva jaqueta vegis una xifra acompanyada de g / m² … es tracta del seu grau de transpiració, la qual es mesura en grams de vapor expulsats en 1 m² quadrat de material durant un dia.

Si a l’alta temperatura, li sumem humitat, hem de equipar-nos amb una ultima capa impermeable, la qual es mesura en columnes d’aigua (és la pressió que exerceix el líquid sobre el teixit abans de traspassar-), segur que ho has vist a la etiqueta de la teva jaqueta.

Amb la humitat i les altes temperatures, l’última capa de neu sol fondre una mica i vaig poder provocar frenades i ensopegades inesperades amb el que hem de tenir cura.

Si estem consultant la previsió abans de pujar a Baqueira i el resultat és fred i baixes temperatures, caldrà equipar-nos amb una capa més de roba tèrmica, a més de comptar uns bons guants, barret i mitjons.

Anar fent alguna parada a cafeteria per prendre una beguda client, ens farà el dia més suportable.

No oblidem, que amb el fred és molt possible trobar-nos capes de gel, de manera que cal reparar compte per evitar caigudes i lesions.

En l’actualitat hi ha infinitat de materials i accessoris que ens ajuden a equipar-nos en acord a la meteorologia, només cal estar ben informat per saber que necessitarem en cada circumstància i que el mal temps no ens agafi desprevinguts.