Així van ser els Campionats d’Espanya Infantils d’esquí alpí a Baqueira Beret

Baqueira Beret ha acollit les finals de la Copa Espanya Audi Quattro Cup que organitza la RFEDI cada any. És el circuit d’esquí alpí de base, amb esquiadors de les categories Infantil I i Infantil II, nens entre 12 i 16 anys. En aquestes últimes carreres, que equivalen als Campionats d’Espanya, hi ha hagut 700 inscripcions.

Tots els nens i nenes de categories Infantils I i Infantils II d’esquí alpí d’Espanya es van concentrar al llarg de l’última setmana, des de dilluns 18 fins al divendres 22 de març a Baqueira Beret per participar en els Campionats d’Espanya. Aquesta era la fase final del circuit que any rere any organitza la Reial Federació Espanyola Esports d’Hivern, Audi Quattro Cup, en què es van decidir els campions de la Copa Espanya 2012-13. L’organització de la prova va sumar un total de 700 inscripcions per a totes les proves.

Durant els tres primers dies de la setmana, va ser el torn per als nois i noies de 12 a 14 anys, pertanyents a la categoria Infantil I. Un total de 164 nenes i 181 nens van participar en tres proves diferents, un Gegant, un Eslàlom i un Súper Gegant. Les federacions catalana i aragonesa van ser les dominants d’aquestes tres carreres, ja que tots els podis van estar formats per esquiadors de Catalunya i Aragó. En total, la Federació Aragonesa va sumar 10 podis, mentre que la Federació Catalana d’Esports d’Hivern va acumular fins a 8. Després de la celebració d’aquestes tres carreres i amb tots els punts sumats de totes les proves de l’hivern, el podi masculí de la Copa d’Espanya Infantil i va estar format per dos aragonesos i un català. Per la seva banda, al podi femení de la Copa d’Espanya Infantil I van pujar tres esquiadores catalanes.

Però entre tots els esportistes que van participar en Infantils I, havia corredors d’11 federacions nacionals diferents amb un total de 346 inscripcions. En primer lloc es troba Catalunya amb 162 inscrits, en segon lloc Aragó amb 84 i la tercera federació amb més esportistes va ser la de Navarra, amb 22. També van estar les federacions de Madrid (16), Castella i Lleó (15), Astúries ( 15), Cantàbria (13), País Basc (9), Múrcia (4) i Andalusia i València (3).

354 inscrits en les finals de la Copa Espanya Infantils II

La xifra d’inscrits va ser una mica superior a la categoria d’Infantils II, els nois i noies d’entre 14 i 16 anys. Els seus tres últimes carreres de la fase Final de la Copa Espanya 2012-13 van començar el passat dimecres 20 de març amb el Súper Gegant, el dijous van competir en el Gegant i amb la prova més tècnica, l’Eslàlom, van tancar la competició d’aquest hivern.
Els podis d’aquestes carreres van ser molt més diversos, ja que és difícil escollir una federació dominadora. Al podi del Súper Gegant de categoria femenina hi va haver dos esquiadores de la Federació Catalana i una de Navarra, entre els homes, van ser dos andalusos i un català. A la cursa de Gegant, de nou van pujar al podi dos corredors d’Andalusia i un de Catalunya, mentre que van ser tres noies de Catalunya les que es van dur les medalles. La prova que va donar per finalitzats els Campionats d’Espanya Infantils I i Infantils II, l’Eslàlom, es va concloure amb un andalús, un aragonès i un madrileny al podi i entre les noies, dues catalanes i una aragonesa.

Notícia original: