Els alumnes de Ski Camp s’inicien a Telemark

Seguint el programa de l’Ski Camp, diumenge passat els alumnes van poder gaudir i aprendre del telemark amb Era Escolà. L’elegància d’aquesta modalitat permet que no passi desapercebuda a pistes, i que altres usuaris de l’estació mostrin interès per ella.

L’objectiu de la direcció tècnica és que l’alumnat potenciï altres qualitats, moviments i aptituds que li faran millor esportista.

Què és el Telemark?

La característica més notable d’aquesta tècnica és que el taló no està fixat a la taula, sent necessari gairebé agenollar-se sobre els esquís a l’hora de realitzar els girs. Aquesta tècnica d’esquí va néixer el 1825 de mans de Sondre Norheim, considerat pare de l’esquí modern. El nom d’aquesta modalitat prové d’una regió noruega anomenada Telemark, on Sondre va inventar aquesta forma de fer girs sobre les taules d’esquiar. A partir d’aquest moment l’esquí deixa de ser un mitjà de subsistència i adaptació a les condicions naturals de certes regions i passa a construir una activitat pròpiament esportiva.