Marxa Beret primaveral a Baqueira Beret.

La 36a edició de la Marxa Beret, que va haver d’ajornar el passat 1 de febrer a causa de les intenses nevades, se celebrarà el proper diumenge 22 de març. A més, l’estació també acollirà des de divendres els Campionats d’Espanya de Màsters en un cap de setmana ja de primavera que es preveu una obertura total de pistes fins als 146 km i generoses gruixos de neu entre els 255 i 380 cm.

La cursa popular de fons més multitudinària de la península torna amb força després del seu ajornament per les fortes nevades el passat 1 de febrer. Durant el cap de setmana de l’esdeveniment van caure més de 2 m de neu a 48 h i, tot i que van obligar a postergar-, va ser una nevada clau perquè Baqueira Beret hagi ampliat la seva temporada fins al dia 12 d’abril.
Si al febrer es van superar els 1.000 inscrits està clar que la xifra serà menor aquest mes de març tot i que es preveu una important participació de 600 fondistes. Les inscripcions estaran obertes fins el dia 19 a les 20.30h per internet a www.marxaberet.com

Pel que fa a la cursa, el tret de sortida es donarà a les 10 del matí del diumenge 22 i la cursa compartirà el traçat amb la Marxa Naut Aran. Es disputarà en les distàncies habituals de 10, 21 i 42 km pel Pla de Beret i per coincidir amb la Marxa Naut Aran se sumaran les distàncies de 5 i 2 km. Els traçats més llargs baixaran fins a Montgarri, la qual cosa deixa clar la quantitat i qualitat de neu que hi ha a Baqueira.

Tots els dorsals que es van recollir els dies 30 i 31 de gener són vàlids per a participar en la 36a edició de la Marxa Beret del dia 22 de març. En cas de no tenir el dorsal podrà recollir el dissabte 21 a la Casa de Benvinguda al Poliesportiu de Salardú. D’altra banda, cada corredor ha de comprovar el corresponent xip de control de temps. La Casa de Benvinguda estarà oberta el dissabte, 21 de març, de 10 a 21 h.

Baqueira Beret també tindrà aquest cap de setmana un altre gran esdeveniment, seran els Campionats d’Espanya d’esquí alpí de Màsters es duran a terme a l’Stadium de Beret entre divendres 20 i el diumenge 22. Es disputaran les disciplines de super gegant, gegant i eslàlom.