Sobre nosaltres

Més de 50 anys amb tu

L’aventura de l’Escola d’Esquí de la Vall d’Aran va començar en la temporada 1964/65, any en què uns pocs aranesos entusiastes van crear l’associació coneguda avui dia com Era Escòla, situada al Pirineu Català a la província de Lleida.

Des de la seva fundació l’escola ha anat innovant i millorant la manera de donar les classes amb la finalitat que la gent aprengui i es diverteixi al mateix temps, oferint al seu torn la màxima comoditat gràcies a l’edifici propi en la cota 1800 a Baqueira, on es poden contractar classes, esperar que els nens gaudeixin d’una classe o refugiar-se davant el mal temps, la qual cosa sens dubte és un plus amb el qual compta l’escola en l’estació d’esquí de Baqueira Beret. Al seu torn l’escola d’esquí ha experimentat un continu flux de canvis i evolucions, producte de conjuminar tant experiència com joventut, conjugant d’aquesta manera experiència i il·lusió, autèntics pilars de l’actual associació composta per més de dos-cents professionals autònoms que es mostren orgullosos que aquesta, la seva escola, sigui també la TEVA ESCOLA!

Escola d’esquí

En Era Escòla més de 200 professors titulats s’encarreguen tant d’introduir com de perfeccionar als seus clients en les més diverses tècniques d’esquí. Dins d’aquesta escola d’esquí a Baquèira Beret s’engloben tota una sèrie d’activitats com són l’esquí alpí, telemark, snowboard, esquí nòrdic o de fons i fins i tot l’esquí adaptat a persones amb minusvalideses físiques.

Escola de snowboard

La més jove de totes, però que creix amb unes expectatives molt entusiastes. La componen un total de 25 professors titulats que abasten totes les modalitats d’aquest jove deporti com poden ser el free-ride, el free-style, el half-pipe, etc… Sens dubte una escola que marcarà època en l’estació de Vaquèira Beret.

Escola de fons

Integrada per professors titulats que dominen tant la tècnica clàssica com el skating. Les classes d’esquí nòrdic o esquí de fons s’imparteixen en l’àrea de Beret, on es troba el circuit de fons. També és possible realitzar boniques excursions al poble de Montgarri travessant zones d’incomparable bellesa demostrant així que l’estació d’esquí de Baquèira Beret és una mica més que esquiar solament.

Història

Fruit de la inquietud del primer director de l’estació d’esquí Baqueira Beret, en la temporada 1964/1965 va néixer l’escola d’esquí amb un equip inicial format per cinc professors d’esquí aranesos, alguns dels quals havien estat olímpics i que durant aquesta primera temporada van treballar sota la direcció del Sr. Luis Arias que al seu torn també era el director de l’estació.
Ja en la segona temporada es va separar la direcció de l’estació i de l’escola, passant a ser el nou director el Sr. Pablo Bravo, qui va estendre el seu mandat fins a la temporada 1992-93.
Amb el transcurs dels anys els temps van anar canviant i l’any 90 va aparèixer una nova disciplina: l’snowboard, que es va començar a impartir a l’escola i que ja l’any 94 va provocar la creació de la pròpia escola de snowboard a Baqueira Beret, amb logo i uniformitat diferent de la de l’esquí alpí. A aquest nou esport li acompanya també la incorporació com a especialitat de la modalitat d’esquí de telemark.

Durant la temporada 1993-94 va iniciar el seu mandat el Sr. Joan Abadía, qui va dirigir tot aquest tipus de canvis i va incrementar el nombre d’especialitats així com el nombre de professors fins a la temporada 1999-2000. També en la temporada 1999-2000 es va inaugurar el nou edifici de l’escola a Baquèira 1800. En la temporada 2000-2001, Oriol Vidal ja no figuraria com a director d’escola, sinó com a President de l’Associació, ja que la direcció de l’escola va sofrir grans canvis en la seva estructura organitzativa. Malgrat això es va continuar respectant i defensant els ideals que van donar origen de l’escola.

En 2003-2004 inicia la seva marxa el SKI CAMP per a nens i joves (curs d’aprenentatge de tota la temporada) que cada any va tenint més èxit el que ha provocat que el SKI CAMP estigui disponible també per a adults.

En la temporada 2005-06 es va obrir un nou centre després d’un acord amb les autoritats i veïns de les Valls d´Aneu, en el port de la Bonaigua, donat al fet que els interessos dels veïns tant d’una vall com de l’altre són coincidents.

Després que Oriol Vidal ocupés la presidència d’Era Escòla el càrrec va passar a les mans d’Eduardo Puente, qui va iniciar el seu mandat en la temporada 2008-2009, aplicant noves idees i criteris fins a l’any 2012. Posteriorment va accedir a la presidència Patrick Rufaste, aportant nous valors com el nou local situat en Val de Ruda. El seu mandat va concloure en 2016. En l’actualitat el president és Jordi Arribas.